mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 15 december 2009

ditten och datten

Tisdag morgon VINTER på riktigt

i går hade jag första krubbvisningen för året
blev lite "tokigt" men barnen var nöjda

skulle börjat kl 9
barnen kom 9.30
jag "trodde" (skulle naturligtvis ringt och kollat åldern) att de var barn i 3-6 år
de var 1-5 där dom flesta var 2-3
så innan alla fått av sej kläderna var ju kl 9.40

"tanterna" i Sevalla tyckte att barnen skulle vara delaktiga
och de är ju helt ok om jag får göra de på mitt sätt
damerna i fråga ville att barnen skulle lägga dit krubbfigurerna
stenarna och lingonriset

men jag vet hur de går om jag ger en 1½ åring ett får inte tusan vill ungen lämna de till mej och ställa de i krubban....

så jag tog och ställde i ordning krubban när jag såg att de var så små barn
"tanterna" blev tokiga och jag sa ifrån, jo de är sant de gjorde jag

Jag tror jag vet vad jag gör, jag har gjort detta i mer än 15 år

så tyckte "tanterna" oxå att barnens skulle ställa sej upp och sjunga i koret med näsan mot VEM vi var ju ensamma i kyrkan.........ja ja jag frågade vilka sånger dom kunde

ja pepparkaksvisan, tipp tapp (nästan), nått om tomten..........inget som jag kunde relatera till krubban så de blev mitt vanliga BLINKA LILLA för den kunde som oxå och så några verser på NU TÄNDAS TUSEN för den kunde fröknarna

ja ja "tanterna" blev nog inte nöjda men förskolan

sen var de PYSSELDAG med HANNA L
härligt va den tjejen jobbar för att vi andra skall ha kul
jag tycker om den tjejen hon har "växt" med sin uppgift
nu är hon en fullfjädrad pedagog (Lycka till i fortsättningen "gumman")

Jag har inte gjort våra julkort ännu, och dom skall vist postas i morgon sista dagen??
får försöka få till de i kväll då

snart kommer Tillbergas 6-7 åringar på krubbvisning här på FG
de är 32 barn vis två tillfällen
men Tillbergas barn är "bra" barn eller om de nu är så att de är lärarna som är bra
för jag kan ta 30-35 st utan problem (eller de går i alla fall)

så dagen till ära har jag min RÖDA NALLETRÖJA på

Inga kommentarer: