mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 9 juni 2010

en tisdag i mitt liv

började dagen med kaffe och sol på balkongen
läste ett kapitel i min bok (Den långa resan till Lhasa)

försökte ringa till avd 40 där mamma ligger, men dom svarade inte, försökte i 30 min
tog sen lite rena kläder och åkte upp till lasarettet för mamma skulle ju hem var de sagt
jo då hon var redan klar och väntade på taxin som skulle komma 11.15
Mamma var surare än ättika,
*jag kom för sent (kom kl 11 besökstiden börjar då)
*jag tänkte inte följa med till Tillberga
*hon var kissnödig men tänkte inte ringa för att få hjälp
*täcket låg fel
*tjejen i sängen bredvid hade inte morgonrocken på sej när hon gick förbi mammas säng
*taxin kom "aldrig" 11.14 kom den

vinkade av mamma och gick till cafeterian för att äta lunch med Lennart som jobbar på nya sjukhuset LAXPUDDING min favvis
men eftersom mamma var så trär och tråkig och jag alltid tar på mej de så var de svårt att äta....jag reagerar ju alltid så, fattar inte

LYXADE till de och gick till frissan för att tvätta håret
kommer ju liksom inte riktigt upp med armarna
DE VAR SÅ HIMLA SKÖNT att sitta där och bli lite ompysslad

köpte två böcker på Sigma
en fågelbok med CD och en kokbok om SOPPA

14.30 träff med två gamla kollegor över en fika på Örmans
kul och gott

hem och ta bort bandaget se skaver och är rött i armvecken
vätskar oxå lite där

kvällen i soffan

Kenneth kommer upp och säger hej då han far till Kenya och blir där på jobb till i slutet av Augusti

Inga kommentarer: