mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 30 maj 2015

en fredag som slutade med KÄRLEK

jag ska baka pariservåfflor
 
har nu fixat degen
som får den vila i kylen till i morgon
 
 de blev ju äggvitor över
fick bli maränger i muffinsformen
 
 en klassisk soppa på rester

 vilket märkligt väder de BLÅSER o REGNAR o SOLEN skiner
de blåste ju så att HELA balkongen blev våt .. ända in på köksfönstret
 på kvällen blev de kassler potatisgratäng o ett glas vitt
 
jag stickar vidare på strumpan
 
 och kollar Söderkåkar på TV
 
 då ringer vår underbara Picko och vill komma upp en stund
 
så roligt när våra "små" kommer på visit
Nu har han växt så jag når inte upp och krama Lilleman längre
men han bockar sej ner så de fixar sej
KRAM på dej PRINSEN min

Inga kommentarer: