mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 12 februari 2016

11 feb 1906

i dag är de Farmor Astrids födelsedag
 
 

 
 
 
de här är sista kortet jag har av farmor
de är taget 3 veckor innan hon somnade in
vi har släktträff på Församlingsgården Hökåsen
och hon talade om att hon levat klart och nu var beredd
och så gjorde hon
hon fick somna in hemma med oss omkring sej
glad och nöjd med sitt långa liv
hon blev 96 år
 
 var på Lidel och handlade
hittade den här glassen
köpte den enkom för att använda förpackningen
de kommer att bli perfekt till hemlagad fågelmat 
 
 de är ju torsdag
i dag blev de pannkaka med ost
 och någon blev t.o.m lite majs
 
 en sväng till tvättstugan
 
 
så var vi till Annaeva o Ola
fick se så underbara bilder från deras kryssning
(bilden är från nätet och jag vet inte vilken båt de är
men jag vet att de är Panamakanalen och där var dom också)
 
hem och laga lite mat
de blev en omelett på wienerschnitzeln från i går

Inga kommentarer: