mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 15 oktober 2021

livet rullar på ...


började dagen i ännu ett väntrum
i dag på DBI ortoped
skulle visa upp mina opererade fötter
hade tid 11.20 och 11.23 var jag ute

passade på att fråga om min onda rygg
och han föreslog att jag tog kontakt med VC
och där be om en remiss på ett "stöd"
för ryggen
sagt och gjort jag skrev på 1177
och på onsdag ringer Peteer min husläkare
få se vad han säger


Lennart har köpt ett "kattbo" till
Hedda gillar ju sitt och vi tänkte
ta med ett till stugan som får vara kvar där



Nu ligger hon  in det ... 
79 kr på jula perfekt


lunch levergryta


När min älskade Farfar Elof
fyllde 50 år fick han  det här 
röksetet av sin far


nu när Pärzon fyller 50 
så får han det
lite kul är det i alla fall


min bästa Farfar
*1902 †1967


och min fina 
Gammelfarfar
EW Karlsson
*1876 †1961


i kväll blev det pannkaka
på RIKTIGA ägg
gula och fina
tack Lena o Åke för äggen


ja vet ...... men gott är det


vann en bok och köpte en  bok
och i dag kom dom
Ruth Kvarnström-Jones
böcker om Halleholm


nu ska tre delar bli en del
och mönster partiet ska till


sa du att du skulle fota strumpan
du stickar?


men jag är väll finare än strumpan⁉



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hedda är finare en alla strumpor i världen😻