mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 4 november 2011

Sorg med stort S


De har nu gått lite mer än 5 månader sen mamma dog
och jag trodde jag hade lämnat detta bakom mej
MEN NEJ SÅ VAR DE INTE
I dag bara gråter jag.

Vet att de är den helgen när "alla" går till kyrkogården och tänder ljus
för vem tänder jag ljustet där?....är inte mitt ljus hemma lika mycket värt?
Jag känner att jag inte orkar se alla ljus på kyrkogården

Nu skall jag  tala om en hemlis för dej
jag har inte varit till kyrkogården sen mamma dog
Hon ligger i minneslunden på Hubbo
eller rättare sagt askan efter mamma finns där
likaså pappa

Men jag kan inte ...... Mamma är ju här hos mej

4 kommentarer:

Carina Persson sa...

Fina Måd, jag beklagar din sorg. Det är svårt att sörja någon. Och du, det där med att inte orka till kyrkogården, det är inte DÄR man minns sin älskade, hon/han finns i våra hjärtan och det är det viktigaste. Min man/barnens pappa dog för snart fyra år sedan ( den 24/11 är det fyra år) och jag åker nästan aldrig till kyrkogården. Orkar helt enkelt inte med det. Jag tänder ljus hemma och vet att det är helt okej. Peter vet att vi saknar honom ändå.

Stor kram!

Carina Persson

TruckerElin sa...

Jag tycker du gör helt rätt som gör det som känns rätt för dig och stannar där du känner närheten till din mor..
Kram ♥

Anelma handarbetar sa...

Klart att du ska göra på ditt sätt. Jag tycker att ljuset du tänder hemma betyder mer.

Kram

Anna sa...

jag beklagar sorgen :(

men jag blev "glad" av att läsa dina tankar för jag känner samma sak, jag är nästan aldrig till pappas grav heller för jag tror inte heller att de döda är kvar där, de flyger iväg och är med oss på något vis, om det finns ett liv efter detta.