mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 22 april 2015

En helt vanlig dag, men så skön

Lennart är hos Lasse o jobbar

Jag lagar fisksoppa
Fräs hackad lök så den blir genomskinlig
Lägg i morot o potatis ( riven eller finskuren)
På med fiskbuljong, låt koka till moroten är klar
Créme fraiche, tomatpuré o SAFFRAN
dela små tomater o skär fisken i bitar
Lägg i och låt skjuta tills fisken är klar

Blev bra...

Börjat på ett par sockor st 46

I vårt hus äter vi två lagade mål mat om dagen
Så jag lagar lite till
Koka korngryn i buljong
Hacka löken o glasa av den i en kastrull
Lägg i köttfärsen som INTE ska stekas utan mer bara värmas
Ner med de kokta korngrynen och lite leverpastej
Låt nu grytan koka, späd med purjong till lagom konsistens
Krydda 

PÖLSA blev det 
SOM ÄR SÅ GOTT
eller hur Linus😍💞💓💙💜💚💛 
Sorry Suzanne men du var inte här så vi passade på 😈

I kväll däckade jag
Åt FYRA skumgodisar på raken
Inte min grej ..... Men gott var det

Inga kommentarer: