mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 25 december 2016

först KATASTOF sen UNDERBART

 då var årets grannbus fixat
lite snöflingor i år

 inviger kaffemuggen jag fick av Denice o Picko i går
underbart god att dricka ur

så var det dags att fixa lite gotta
Filodeg
 ädelost
och hackade dadlar

kan tala om att dom är GODA

det är då
KATASTROFEN HÄNDER
jag ska smaka på en dadel jag har kärnat ur dom
och hackat i små bitar för att ha i filorullarna
EN TAND GÅR SÖNDER
halva tanden
jag gråter och är helt förtvivlad
VILL INTE TÖRS INTE VILL INTE
till slut vågar jag ringa till jouren
och eftersom jag inte har feber eller JÄTTEONT
får jag inte komma till tandläkaren
men jag får tipps om att jag kan "laga" den själv


 ja då var tanden "lagad"
hoppas de håller till mars
när jag kommer till Tärnaby

 lite mat

 började med en strumpa

en helt UNDERBAR DAG
(när skräcken lagt sej efter tanden)
det har varit mys på högsta nivå hela dagen 

bästa tomten bjöd på kaffe
och köttbullsmacka
lite ost och päron


1 kommentar:

Ellinor sa...

Dessa jäkla tänder,man blir såå trött!Min usling vill inte ge sig och jag hoppas att den går att leva med till 13/1 men då ska den väck!Tur att dagen fixade till sig iaf👍Här var det lugnt,mannen sov det mesta av dagen,höggravida dottern var här och jag fick en så fin julklapp,ett halsband med kärleksringar och ingraverat älskade mamma,älskade mormor,det finaste jag någonsin fått och tårar av kärlek rinner av och till❤På kvällen kom några ensamma kvinnor ovh gjorde oss sällskap,trevligt.Trött idag men nu ska jag laga kalkonmiddag till några gäster,hoppas att jag lyckas för annars blir det pizza😂Kram Ellinor