mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 20 december 2016

Rätt besut - jag lever


för 12 år sen tog jag ett beslut
JAG VILLE LEVA
Med pappas hjälp kunde jag göra en GBP operation
(fick bekosta operationen själv,
då väntetiden var så lång
och dom inte tänkte operera folk över 60 år)
Jag tog tag i min övervikt
från 135kg till 60-63kg där jag står i dag

det var ett av dom viktigaste besluten jag gjort i mitt liv
Men hade jag inte gjort det hade jag inte suttit här i dag

Tack Gud för att du bar mej
i detta svåra men ändå lätta beslut
och TACK Lennart som stått ut med mej i all min vånda
och alla tuffa år
utan dej hade de inte gått
PUSS PÅ DEJ GUBBEN MIN

jul snart sägs det
en jul utan köttbullar
och risgrynsgröt / Ris al la Malta
finns ju inte

så då har jag fixat det i dag

så var filten klar att leverera

stort event på torget till förmån för stadens hemlösa
här är det Gatans kör från Stockholm som underhåller

Björn och Magnus två eldsjälar


när vi var ner var det inte mycket folk som åt och lyssnade
synd på en så bra sak

Gatans kör är en kör för hemlösa
som Rickad Söderberg normalt leder

i dag var det den här killen som höll i taktpinnen
den 11 januari kommer det ett tv-program om kören
måste ses






jag blev naturligtvis helt vit om fingerar och tår
även näsan Fick ta en varm dusch när jag kom hem
i raggsockorna och fram med filten
så fixad de sej de också
På tv hittade jag reprisen på gårdagens gudstjänst

och så blev de då ÄNTLIGEN dags
att avsmaka dom små godingarna

i dag skulle pappa fyllt år

han ville ha en cyklamen
och här får han tre

1 kommentar:

Elin Alenius sa...

Härligt att du fick göra, det du behövde mest! <3