mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 1 februari 2021

så får vi veta vem nya ICA Stig är

 


så är det och mina överdragsbyxor
har för långa ben
MÅSTE fixa det
(sen)




tror Carlsson hade kunnat göra sej en slant
på kaffe i dag
så mycket folk som var nere och kolla Napoleon
och bärgningsförsöket
dock var inga bärgare där
tänkte jag kunnat få träffa
våran Henrik


lättlunch

mellanbocken också klar


pytt i kväll
Lennart fick ett ägg han
jag hoppade det


Ankh () var den hieroglyf som stod för ordet liv i Egypten.
  Många  Gudar i den egyptiska mytologen 
kunde bära den i öglan 
eller hålla en i varje hand korslagda över bröstet. 
I år är det symbål för 
HANDBOLLS VM


spännande match
sverige tog 
SILVER
mot 
Danmark


På söndagen kom alltså svaret -
 det är de rutinerade skådespelarna 
Björn Kjellman och Suzanne Reuter 
som axlar varsin vit rock 
och tillsammans ska basa över 
butiken och dess personal 
som har utvecklats till en 20 års reklamfilms-såpa.

tro det eller ej det har ju varit de senaste
dagarnas allmänna samtalsämne
VEM ?
ja nu vet vi


nu är även minsta bocken bruse på G
öron horn ögon o nos 
sen är sagan klar





1 kommentar:

Ellinor sa...

Jösses vad jag längtar efter kalvsylta nu...måste se till att få hem det✊️ Efter gårdagens bedrifter på skidor och i handboll blir man lite stolt över lilla landet 🇸🇪 👏🤗