mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 2 maj 2024

psalm 269 och Internationalen


hur skönt är det inte med våra balkonger
lite "bråkigt" på fruksotbalkongen
då det går en rätt stor väg utanför
men det lär man sej leva med


så var det en sväng när på stan


för att kolla körsbärsblomme



tänk att få ha sitt bo där 
bland blommen


och så var det ju 1 maj


socialdemokraterna samlades på 
Viktor Larsons plats
Vänstern på Fiskartorget

 
vilken grej ‼️
han går runt och bjuder på kaffe
som han har i "ryggsäcken"
med kran på framsidan
SMART
❣️


inte så illa tyckte vi


så var det då dax att trava iväg
med musikkår och allt


pampigt är det
jag får en tår i ögat helt klart


då jag började tappa "farten"
drog vi oss hemmåt
men stannade på April för en stäkande kaffe
och jag tog ett grötbröd


och helt plötsligt kom polisen i full fart
med sirenerna o blåljus


för när Anders Ygeman skulle tala kom 
två men med en banderoll....
Socialdemokrati folkförräderi
nazistiska Nordiska motståndsrörelsen NMR
stod bakom banderollen


en man ur publikan blev rasande och ville 
få bort dom och tumult uppstod

(dom två sista bilderna har Antti tagit
vi var ju som sagt på väg hem)

jag blir så ledsen 


det var svårt att fota så det syntes
hur lång blasten är ...ca 15cm


dax att kupa 


så där nu syns bara bladrosetten


när man köper 2 kg köttfärs...
blev en böngryta en med köttfärssås
och en skvätt i frysen till köttbullar
orkar dock inte det just nu


Husse vill lösa korsord....


böngryta med pastasallad o riven ost
oj va mätt jag blev
och va gott det var


tänk att man kan ha de så här bra



med 1½ liter béchamelsås 
lasagneplattor o köttfärssåsen


blev det några lådor till frysen
+ två lådor med böngryta


man ska läsa ALLT och inte hoppa över
nu måste jag ju repa upp
så där en 50 varv....



ja ja har ju inget slutdatum på koftan
men vist vore de roligt att kunna använda den i vår



nu har jag beställt dess piller 
få se om UVI ger sej



än en gång lyser Maria Montazami med sin kokkonst
heja henne


kvällens höjdpunkt
1½ timme med Pugs låtar



 

3 kommentarer:

Anonym sa...

En händelserik dag, mycket bra och något tråkigt...

Dessa träd är magiskt vackra 😍🤩

Ellinor Blomqvist sa...

En magisk tid väntar oss nu👍och tänk om dom kunde sluta kriga😢

Majsan sa...

Det var roligt att se er igår. Det är också roligt att läsa din blogg. Ha det gott! Maj