mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 6 maj 2024

vi han nästan ☔


OJ vilken konstig färg det blev
REGNET hänger i luften
och det är bara +8 °


Herr o Fru Pilgrimsfalk är hemma


nu växer det så det knakar i min odling


undrar hur stor en snacksgurka blir
är det klar snart??


och dom här då.....


dax för mer jord igen 
tre dagar sen sist


men nu blir det ingen mer jord
nu får det vara nock


älgvandringen ... 
men de är ju ingen som simmar i år
för mycket vatten
för strömt 
tror jag


frukost på balkongen
jag ska inte äta alla mackor 
jag lovar
två är mina 


våran fina Hedda


då det ser ut att bli regn 
tar vi fram dropp-plåten 


rustade med regncape o paraply 
tog vi oss till Valby o hantverksdagarna


jag skulle vilja prova växtfärgning 
de är liksom lite magiskt



här görs det rep


hopprep närmare bestämt


och jag träffade en kompis från FB
som broderar så vackra saker


här ett "syskrin"


ja ja spinna har jag provat
ASG de är ju lätt som en plätt
oj va jag ljuger


konsten att göra en planka av en stock


och så kom REGNET... 
och vi tog en fika innan vi for hem


dagens lunch


och sen sov jag och Hedda en stund
hon på Toa och jag i sängen


kaffe o glass....


och till kvällen blev det lasagne


så var det djur som gör hål


utrotningshotade djur
här en groda
han var den ensammaste i hela världen
behövde en hona 


och efter mycket letande i djungeln
på natten hittade dom en hona
helt otroligt så hannen fick sin hona


jag tänkte sticka på min kofta 
MEN de tyckte inte Hedda
hon ville kolla på killen
som skulle springa 
maraton i Indien 
barfota


och så fick jag mitt älsklings program


avslutade kvällen med partiledardebatt
ja ja säger jag bara





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Har så svårt för dessa partiledardebatter,det liksom brinner i huvudet på mig,välkomna till verkligheten😉