mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 27 april 2009

min lilla MAMMA

ja då har hon ramlat igen då
natten mellan lördag o söndag blev de ambulans till akuten
hon hade slagit i huvudet
skallröntken gav inget besked
helt tomt sa sköterskan och skrattade
men jag tycker hon är så trött slut och hon har ingen "gnista" kvar
de har inte jag häller för den delen

jag hade konfirmander i helgen dom är så gulliga
och i går hade vi NALLEGUDSTJÄNST de var trevligt
jag hade några av mina nallar med
Pastor Janson, Nalle, Guerncy, Morfar och Brummelman

Brummelman är ju min gamla nalle sen jag var 3 år
han fick vara med som "huvudperson" lite jag läste en dikt om honom

Min nalle

Min nalle har tappat ett öga
och ena armen är sned.
Foten har mamma lagat
och lilla svansen med.

Alla tycker att nalle
är sliten och ful.
Dom säjer att jag borde önska
en ny och fin till jul.

Det gör precis detsamma
att han är utan hår.
Jag tänker behålla nalle
i alla mina år.

Brita af Geijerstam

Inga kommentarer: