mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 24 april 2009

MÅSTEN ÄR TRÖTTSAMMA

va är detta????

har sovit hela natten
kl är 8 och jag är så trött
känner att jag bara skulle vilja gråta
och krypa ner i sängen

känner att har så mycket jag BORDE göra
och så lite jag VILL göra

äta
laga mat
promenera
skriva matlista
betala räkningar
ta reda på tvätten
fixa med hemsidan
tala med hemtjänsten
fixa foton till konfirmanderna
byta jord på mammas blommor
fixa agendor till konfirmationen
tvätta fönster här och hos mamma
städa, både hemma och hos mamma
gå till banken och ta ut pengar till mamma
börja packa i lillrummet inför barumsrenoveringen
sy gardiner till rummet ( har köpt tyg på IKEA, Hjördis)
ringa till Västerås kommun om hur de blir med flytt av mamma

men kl 13.30 är de dagens höjdare
avslappning på närståendecentrum
jag skulle inte klara mej utan
alla kära vänner där,
Karin o Mona och alla andra


i kväll börjar helgkonfirmanderna
så de blir helgjobb

måste garska upp mej nu


Livet går vidare
nu finns de TRE som skall ha barn i min omgivning
helt sanslöst underbart
tur att de finns nått trevligt oxå

2 kommentarer:

Hannah Carpemo sa...

Vika är dom ändra två som ska ha barn???:D

Mådde sa...

två tjejer som är viktopade
en i västerås och en i luleå