mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 2 juni 2011

nu har jag hittat den BLÅ pärlan


har bara haft en SVART pärla i några dagar
men nu fattar jag om den BLÅ


Lev NU!!
i går har redan varit och i morgon vet vi inget om
Jesus förnekar inte att de finns BEKYMMER, SORG och saker att OROA sej för
Men vi behöver inte FASNA i tanken.
Berätta för Gud/Jesus, han tar han om vårt elände.
Den blå färgen: Jesus o Marias färg, färgen för himmel o hav
i Mexiko är den blå färgen förbindelsen med de gudomliga
Jag älskar den blå färgen, minns en blå stickad klänning från min barndom
mormor Linas vackra blå glasasketter, dom är mina nu,
och farmor Astrids blå sidenblus

Dagen i dag är en märklig dag
Den är din!
Dagen i går föll ur dina händer
den kan inte få annat innehåll
än du redan givit den

Dagen i morgon har du inte fått något löfte om
Men dagen i dag har du
det är det enda du kan vara säker på
Den kan du fylla med vad du vill
Använd dig utav den

Idag kan du glädja en människa
i dag kan du hjälpa en annan
i dag kan du leva så att
kanske någon i kväll
kan tacka för att just du finns till

Dagen i dag är en betydelsefull dag
den är din

1 kommentar:

Mådde sa...

men jag tror rakt den for ur min hand igen..............