mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 5 juni 2012

att söka bostadstillägg

hur svårt kan de var....????


varför skall jag ta fram alla dessa uppgifter
när pensionsmyndigheten ändå kollar mej
och de förmodligen bara är att trycka på en knapp för dom
de skall vara
kopia på deklaratioen
kopia på baken
kopia på hyran
kopia på köpeavtal
kopia på lån.....

+ att jag skall skriva upp alla siffror som står på dessa kopior

suck o stön jag gillar inte sån här

1 kommentar:

Pensionsmyndigheten sa...

Hej Måd,

Anledningen till att vi behöver se dom här uppgifterna är för att vi ska kunna räkna ut rätt bostadstillägg till dig. Och det är uppgifter som vi inte har i våra system.

En nyhet är att från och med 1 november i år sker en lagändring som gör att våra kunder inte kommer behöva skicka in lika många papper i fortsättningen. Vi arbetar hela tiden med att förenkla arbetet med bostadstillägget för att göra det enklare för våra kunder.

Med vänlig hälsning Max, Pensionsmyndigheten