mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 24 juni 2012

Mera TORP och gratulationer

 Grönbo torp på Sörby ägor i Badelunda församling
Siende Härad Västerås kommun
 i de här torpet växte min morfars far upp som fosterbarn
 Karl Alfred Kron *1859 †1943

 Nu är de helt förfallet 
så sorgligt
varför tar man inte hand om ett så gulligt hus?

 en pion i de höga gräset

 utsikten från trappan

och den höga skogen bakom torpet

 så var de lunch på IKEA och 
OPPS så slockna lyset....men kassorna funkade
hela Erikslund blev vist svart

 så kom Hannah och jag fick den här underbara ängeln

och en blomma och god choklad av barnen
barnen är inte  hemma på min "riktiga" födelsedag
men om sanningen skall fram så skulle jag varit född den 24 juni

Bara lite rester 
mätt blev jag och de var ju meningen

1 kommentar:

Anette sa...

Åååh du hittade huset! Kul!
Grattis på dagen!