mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 31 oktober 2012

Turkiet del 7

snygga stolar i resturangen
läder med brodyr
 

utsikt från rummet
solceller för varmvatten på alla tak
 

här förstår man att man skall cykla
även om man inte kan turkiska
 
här blir de svårare
måste man springa??
 

jag får soppa
skall ju äta flyt ett tag
 
medan dom andra får
"sjöfisk" och 9 pommes
 









Mustafa Kemal Atatürk
född 19 maj 1881 i Selânik i Osmanska riket
död 10 november 1938 i Istanbul i Turkiet,
var en turkisk militär och revolutionär politiker.
Han grundade det moderna Turkiet
och var dess förste president
från 29 oktober 1923 fram till sin död 1938.
Han var ledare för Republikanska folkpartiet.
 
på promenad i stan
 
och vad får man se då.....
svenska godsaker på svenska
 
dom här killarna spelade riktigt bra
 
så kom jag till himmelriket
 






då jag har gjort av med alla pengar
på glömska/slarv (tillfälligt pass)
så var min budgel lite liten
så jag fick inte med mej så många
GODISAR
 
men några blev de
 
herrar på stan
 

en kopp kaffe innan vi skall åka till hoteller igen
 
lite handuks konst
 
kolla in
dom får grilla på balkongen
 
här ser men solcellerna och vattentunnorna
smart lösning
 

modevisning på läderfabriken
 
dagen avslutades med
Turkiska afton
 

fri dricka
 
Rött Vitt och vatten
 
och jag fick kaffe
 
 Memet o Lennart i djup diskussion
 
så blev de tisdag och resan hem skulle ske
vi blev väckta kl 2 på natten
och 10 min i 3 startade bussen
 
 så de är inte konstigt om Lennart är lite trött i mössan
 
klicka på bilderna för att få dom större

1 kommentar:

Anette sa...

Oj vilken resa du har gjort!
Allt på en gång verkar det som.
Hoppas du mår bra nu och att du har fått ett riktigt pass.
välkommen hem!