mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 1 februari 2015

en dag i soffan

jag hostar äckligt gul/grönt slem...
så i dag får jag INTE följa med till Soppköket
jag sörjer
 
här har vi värmt soppan och tagit fram sylten och gurkan
bullarna är tinade I bilen har Lennart redan såsen och potatisen
allt ska till soppköket
 
 
 men jag får allt sitta här hemma och titta på vädret
 
 
Lennart åkte ner med maten
och här är de en stilla pratstund
 

 
 de är så tråkigt att ligga i soffan
så jag tar och inviger min nya degbunke
 

till mellis
renkorv smaksatt med tranbär
 
ligger i soffan och syr

 när Lennart kommer hem blir de pytt i panna
 
och de går framåt med armbandet
 
vi ska fira att vi varit förlovade i 50 år i år
19 maj visserligen men den 13 juni går bra de också
 tack Lovisa... va bra att ni ändrade er...



1 kommentar:

Anonym sa...

Hittade nyss din blogg, läst lite här och där - gillar den!

Maja