mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 7 februari 2015

nationaldag för somliga

i dag är de Samernas nationaldag
de firar vi
 
 
 köpte ett kålhuvud i dag tänkte göra kåldolmar
men de var så tätt/hårt att de fick bli kålpudding
 
 fixade en Wake Ewa
bästa grytan jag vet
 
 så åkte vi till slakteriet och hade lite mys på eftermiddagen
 
 Mazarin o Lakritskaka med flingsalt
jag åt inte mer än som är taget här
men jag säger bara KÖP EN SÅDAN när du kommer hit
godare har jag nog sällan ätit
 
 och så kom du ungdomarna som skulle spela och sjunga
karavan-sextet gå in där och titta o lysna
 
 Lennart fick se sin kompis Dan Sederowsky på en öl
så då fick en flaska följa med hem
 
 vi hade glömt köpa frukt i morse när vi var och handlade
så då blev de nu i stället
 
 och som sagt de blev inte dolmar de blev pudding
 

 hemliga projektet går framåt... inte fort men de går
men de ska vara klart före den 20/2 är tanken
 
kvällens macka
nu blir de
sängen
 
 

Inga kommentarer: