mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 3 februari 2015

liten avslagen tisdag

ute bara snöar de hela tiden
jag sitter i soffan och myser
Lennart är och jobbar lite
 
 
i dag provade jag på att göra potatisgratäng på kall kokt potatis
hade ett gäng kvar som jag inte riktigt viste vad jag skulle göra med
potatismos är ju inte riktigt min grej
men de här kommer jag helt klart att göra igen
till gratängen hade jag köttbullar
syltade kantareller och syltade rotfrukter
 
 
 så har då Lennart ÄNTLIGEN varit och kollat synen
 
så om två veckor får han sina glasögon
 
en sådan fin vill jag ha till stugan
vist fixar du en sån till farmor
Snälla Picko


jag bara ÄLSKAR de här trädet
och den gubben
 
vi ville inte ha mat när vi kom hem
så de fick bli lite gröt
 
den hemliga virkningen går framåt
även om de var knepigt i kväll med de svara garnet

Inga kommentarer: