mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 19 december 2015

Den första JULKLAPPEN

 en stilla morgon med julklappspyssel
 
 jag är frisk...enligt proverna i alla fall
men jag är fortfarande TRÖTT
 
 så var vi ner till Amir
 och jag fick den här underbara boken i julklapp
 
 en fisksoppa på rester från rotfruktlådan
och uppiffad med saffran
 
 så ut till Erikslund för att handlar lite
rotfruktslådan blev ju tom t.ex
 
då har vi köpt en "godistermometer"
 
 köpte julens höjdare
en liten gullig skinka
Stora Ekeby så klart
 
Lennart har gjort rent ugnen...
ja ja vet, dom flesta gör nog rent efter jul
men våran var så grisig att de inte kunde vänta
 
kvällens föda
 korvstroganoff
eller i alla fall nått åt de hållet
 
 näsan rinner och de killar i halsen
 

Inga kommentarer: