mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 5 december 2015

vi kör torsdag fredag på en gång

 
 torsdag fm HANDLA....
fast här har vi handlat och sitter och planerar
 
Lennarts födelsedag närmar sej ju
och jag vill inte glömma så mycket...
 
 starka korven och stuvade morötter satt fint till lunch
 
 och så var de dags för sjukgymnastiken
ja de var en pärs
mitt snedställda knä är inte att leka med 
jag måste tänka på att sträcka en muskel
...jo jag har vist en
på ovansidan låret,
varje steg.... varje rörelse
 
 
Lennart åkte ner till Björn och iNTiMAN
hockey kväll med mat
jag tog en bondomelett
Picko fyller körkort i dag...
vi ska fira honom på söndag
 
 när jag nu laddar min dosett får tabletterna rum hur bra som helst
jag har ju inga värktabletter längre
HURRA HURRA
 
 tidig morgon på Erikslund
lyckan är gjord jag har hittat Ostlöpe
Apoteket Kronan
här är de inte som i Tärnaby.. hyllan bredvid jästen
 
 sitter i bilen och väntar på Lennart som är in på OBS (heter de så)
för att köpa Åsens mjölk o vispgrädde
 
 lite lunch sitter ju inte fel
 
 så är korvgrytan till söndagen klar
currykorv o ris
 
 då kan jag sätta i gång
 
 målarboken är ju slut... och dom nya har inte kommit än
så då målar jag på pärmen...
 
fredagsmys....
de är inte min öl...
klarar inte "bubbel"

Inga kommentarer: