mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 7 maj 2011

GNÄLL vill inte


ja jag just så känner mej nere 
men MÅSTE av nån underlig anledning se glad ut
vem tusan har bestämt de....ja jag vet, ja vet.....pappa

nu vill jag inte byta bort mitt liv 
jag har ju allt
en underbar man, barn o barnbarn ja t o m barnbarns barn
 mamma kvar i livet
har en bra bostad + ett underbart Yttervik
bil och mat på bordet
bra vänner
visserligen har ekonomin KRYMPT sen vi gick i pension
men vi är fortfarande mätta varje dag
de är inte de

men jag skulle ändå vilja vrida klockan tillbaka ca 50 år
och bli 10 igen
inte behöva ta ansvar
inte behöva betala räkningar
inte behöva komma på vad de skall bli för mat
inte behöva laga mat
inte behöva tvätta fönster
inte behöva städa (jo mitt rum du)
inte behöva tvätta
inte behöva byta gardiner från jul till  midsommar eller hur de nu blir
inte behöva se till att de och de fungerar
inte behöva vara trevlig när man inte är de



jag vill bara vara jag
jag vill bara sluta tänka
jag vill bara göra de som jag vill 
jag vill inte ta ansvar 
jag känner att jag ORKAR inte  

skitsnack av en 63 snart 64 årig gnällig käring
ryck upp dej ta dej i kragen
du är ingen unge 
du är vuxen
att inte orka där hör ju tonåringen till 
du har ju varit i Yttervik i 7 v
så du är ju utvilad och pigg nu..........
och där har du ju inte gjort annat än sånt du vill
stickat, bakat, lagat mat och solat
och druckit litervis med kaffe
skärpning nu tanten


 MEN JAG VILL INTE ÅKA NER TILL VÄSTERÅS
(vill bara åka ner för att kolla SKULTUNA)
 JAG VILL STANNA KVAR HÄR

MEN NU ÄR JAG JU VUXEN 
OCH SKALL FIXA DETTA
SÅ PÅ LÖRDAG ÅKER JAG "HEM" 
OCH FIXAR MITT OCH ANDRAS LIV

ÄVEN OM JAG INTE VILL

1 kommentar:

Bibbi sa...

Ja du vännen!
Många MÅSTEN finns det över våra huvuden.Håller verkligen med dig.
Hoppas sista veckan denna gång
blir en mycket fin sadan :)
Bamsekramen till dig <3