mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 6 maj 2011

då var de bestämt

den 6 juni skall vi ha en lite fest i KÄRLEKENS tecken
Lennart o jag har varit tillsammans i 50 år 
och Dexter fyller 3 år

Lennart o jag skall förnya våra äktenskapslöften
känns spännande och vackert
AKE skall fixa det hela

(vi har varit gifta i 44år) 
Psalm 903
Jag tror att Gud är kärleken 
som var och är och blir
den kraft som föder skapelsen,
den källa som ger liv.

Jag tror att Gud är kärleken 
som bor i människan,
som lever i förälskelsen 
och drar oss till varann.

Jag tror att Gud är kärleken 
som ger oss hopp och mod,
som stöder oss i vardagen 
och för oss tätt ihop.

Jag tror att Gud är kärleken 
till kvinna eller man,
som ger oss människor tryggheten
att leva med varann.

Jag tror att Gud är kärleken
i löftet som vi ger,
som drömmer sig mot framtiden
och tror på det som sker.

Jag tror att Gud är kärleken,
som gör vår närhet sann,
som skänker oss välsignelsen
att vi får ha varann."

Inga kommentarer: