mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 10 april 2013

rester o äppelkaka // del 30


 ser inte så värst romantiskt ut
men om ni viste så skönt de var
varmt och mysigt
 
första förmiddagsfikat ute detta år

 nu skall jag försöka göra fisksoppa på resterna från i går
 
 fräser curry o potatis o morot
 
 sen på med buljong och koka till potatisen är kokt
lägger sen i broccoli o ärtor o fisken
 
 smaskens
 

flera timmar ute på altanen med fika o virkning av babyfilt
 
 och så var de mat igen då
kyckling (även de en rest) o potatisgratäng o smörslungade morötter
 
min lilla köttkvarn som saknar ett korvhorn
har du ett vill jag köpa de
för jag vill göra korv med barnbarns barnen


 




nu är de virkning som gäller för kvällen

Inga kommentarer: