mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 3 maj 2013

en dag i naturen

 2 dl grahamsmjöl
1 dl solrotsfrön
1 dl sesamfrön
½ dl krossade valnötter
½ dl linfrön
½ dl olja
3 dl kokande vatten
1 msk kummin
flingsalt
blanda allt utom saltet
kalva ut till tun kaka
strö lite flingsalt över
och grädda i 150° 60 min

 nässelsoppa på G
 


 en tur i Bjurhovdaskogen
 







 i våran stad finns många mistlar
här ett träd bredvid Tortunavägen
 

 hemma efter en liten promenad
 




 blommorna  vid vår port 3E
 
 sen blev de Djäkneberget


 parande grodor
dom sitter på botten i dammen
därav de "dåliga" fotot



 då de blåste en del blev de en kopp kaffe inne
 


 Johannes Rudbeckius är min anfader
men vad föreställer stenen? *fniss fniss*
han fick många barn den gode Biskopen
kan de var de??
 
 
ett gäng fodral till cerat har jag virkat i dag
och i kväll har jag fixat denna

Inga kommentarer: