mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 6 maj 2013

i natt jag drömmde .....


tre nätter i rad har jag dömt om gamla trädörrar
höga och stora dubbeldörrar

första natten släpade jag på dessa dörrar
letade efter en karm som skulle passa
hade dörrarna med på olika brädgårdar

i går natt skulle vi sätta in dom i huset på Hökåsen
vi flyttade därifrån -85
men nu var vi där och dessa jättedörrar
skulle in i pannrummet och gå till badrummet
Svärfar var där och skulle hjälpa till
Picko eller om de var Linus stod och höll
den dörren som satt där förut
en smal dörr med en tapet på, en engelsk soldat med björnskinnsmössa

i natt skulle jag hålla i dom gamla dörrarna
de var svårt och tungt dom var ju två
och dom passade inte i karmen
men i natt vet jag inte var dom skulle sättas in

VARFÖR DRÖMMER JAG OM DÖRRAR?



 

Inga kommentarer: