mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 9 mars 2014

söndag

jag skriver i morgon är så trött nu
nu är de morgon och jag är lite piggare
första koppen kaffe är urdrucken och jag kan se livet från den goda sidan
 söndagens lunch resterna från lördagens pastasallad
blev i dag en pastagratäng
 
 den kakan blev mer än godkänd på sopplunchen i dag
tog inte 30 min så var den slut
och de var ändå inte så många på lunchen
 
Vi hade som vanligt en trevlig stund med stadens hemlösa
jag lagade en jacka
sydde i en knapp i ett par byxor (gubben var kvar i byxorna)
och så virkad jag lite åt mej själv
Många kläder fick också nya ägare
 
 hemma blev de sen prinskorv o potatismos
inget för mej men Lennart gillar de skarpt
 
 ser ut som en tavla
utsikten från vår balkong
så var vantarna klar för tovning

Inga kommentarer: