mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 31 mars 2014

då har vecka 14 börjat

 lätt snöfall -5°
 
 i dag kom de TVÅ ekorrar
och dom hade fult upp med att jaga bort varandra
 
 men efter ½ timmes spring gick de att äta i lugn o ro
 
 dagens lunch
helstekt renlever med en sås på äpple, lök, bacon och en gräddskvätt
 
 undrar va Köksägg är?
är de hönor som går omkring i köket och värper
 
 har börjat på en liten duk
vi får se hur stor/liten den blir
(Jag har garn till en stor)
 
 hittade en rulle torr mandelmassa i skåpet
förvandlade den till två plåtar kakor
 
 Lennart och Hasse har gjort dessa underbara holkar i dag
nu ska vi bara hitta lämpliga träd att sätta dom i
 
 jag har just beställt en sån här mojäng
har letat ett tag
och nu hittade jag den
82:- inkl. frakt
 
 Våran lilla trollunge Stella 6½ mån
 barnbarns barn nr 3
 
och så var den då äntligen ihopsatt
nu väntar jag på att
tvättmaskinen
ska lagas
 jag
kan tova
filten lite lätt

Inga kommentarer: