mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 5 mars 2014

syjunta o svanar

 detta kunde jag ju inte gå förbi
 
 så till lunch blev de fläskkotlett o potatisgratäng
 
 så var de dags för syjunta på Valby
och den här lilla godingen hälsade mej välkommen
 
gick ju förbi gamla Tillberga parken
(som nu ligger på Vallby)
här är året 1942
och Pappa o Mamma o ?
tror att de är 1 maj

jag hade inget att virka
så jag tog och började på ett par vantar
i virkad nålbindning
 
 
 Lennart åkte till o Sågdammen
 
nu har de kommit över 400 svanar
 

 jag tror inte man kan sjunga
sov du lilla vide ung än så är de vinter
i år stämmer de inte
 
reser från lunchen
Nu la jag lite ost och chilisås mellan och värmde i ugnen
då var resan betald
och på tisdag åker vi
 

Inga kommentarer: