mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 26 maj 2014

årets första myggbett

 
i dag är de tre år sen lilla mamma fick ro i själen
hon hade önskat länge att få dö
och så äntligen blev de som hon ville
 
Morgonen på min "morgonbalkong"
 
Lennart har varit till Pärzon och satt på sommardäcken på bilen
 
vit fisk o rosa fisk
(den senare från Blattnicken)
saffran, tomatpuré
morot, potatis, lök
fiskbuljong, grädde
lite ärtor och paprikaringar
och vipps så var de soppa
 
så en tur ut i Guds underbara natur
 




vi tog oss till Strömsholms slott
vi tycker de är så vackert och rofyllt där
men INTE i dag
de var häckklippning o gräsklippning
STORA maskiner som dundrade och levde om
 







och jag fick årets första myggbett
 
kvällsmaten ... ja jag behöver nog inte skriva mer om den
 
och så blev de två limpor
vi äter ju inget annat mjukt bröd än detta så de är bara att baka
men de är ju så lätt och går så fort så de gör jag så hjärna
 
vi köpte en tårta och bjöd upp Kjell o Gunilla

Inga kommentarer: