mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 15 december 2014

en dag i bil

första stoppet på vår resa mot Västerås var i Vilhelmina
hos Hannah på hennes jobb...vi blev bjudna på lite fika o gokaka
farbror Gustav åt gröt sen doppade han pepparkaka i kaffet smaskens
 
hitta en underbar duk på bordet...nu har jag mönstret om andan faller på
 
tomten hade tagit rast och lät sina renar vandra fritt
 

lunch på Nipan... bästa stället
går man därifrån hungrig får man skylla sej själv
 
lite för söt men god ändå
 
en traktor före en timmerbil... här går de inte fort
 
Toabesök i Sundsvall
 

och tanka vatten
jag stickar
och dricker kaffe
 
i Tönnebro blir de paus
kaffe och macka för Lennart och jag tog en lussebulle
 

och så tanka vatten igen
 
i Tärnsjö blev de en korv till chauffören
jo då jag tog en jag också
 
så var vi då hemma 13 timmar senare
 
och dessa paket låg och väntade
 
fina julklappar till våra hemlösa och utsatta vänner
 
och så fick jag en bok från bokklubben

Inga kommentarer: