mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 17 december 2014

Mannerström och jag

 ja då har jag varit hos sjukgymnasten
fick några rörelser jag ska göra 1gång om dagen
fram till den 7 januari då jag har en ny tid
 
 

kålpudding de är ju bara så himla gott
 
Mannerström/Östbergs köttbullar
1kg köttfärs av bästa sort
1stor pressad potatis
2 gula lökar
1 ½ dl matlagningsgrädde
1½ dl ströbröd
2 små ägg
1 dl vatten
2 msk viltfond
1 msk kikkoman soja
kryddpeppar
salt

smör till stekningen

blanda ströbröd grädde o vatten
hacka löken fint och stek den genomskinlig i smör
Blanda alla ingredienser arbeta till en smidig färs
gör en provbulle och stek...smaka av..GOTT
Stek dom i omgångar i smör i en stekpanna
ca 5 min, tills dom fått fin färg..

 så var hon klar ängeln och provsmakning av skopa
allt till belåtenhet
Ängeln ska i morgon åka postpåse till Järvsjöbyn
 
Bontykulor 
50 g smör, smält
3 dl riven kokos
2 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
½ dl vispgrädde

Garnering
150 g mörk choklad, smält
vinterströssel
två rader med tvillingnötter till höger
(fick ju inte plats med tre nötter i formen)

Inga kommentarer: