mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 22 december 2014

en sån tokig dag

 dis o dimma + grader
 
 och så skulle jag baka saffranskorpor.... men va tusan blev de för fel??
smulor är också kakor ...eller
 
 har lite svårt att ställa undan leksakerna som hamnat i köket
knäns så mysigt på nått vis
 
 grytan från i går... den med kycklinkorven
 
 så fick vi en utryckning..... till Lövudden och hämta grejer till soppköket
 
 in på iNTiMAN och tog en ficka och lassade ur en del
 
fick två superbiljetter till PUGH
tack snälla Björn
 
 och så hem och kolla va de var mer i lådor o bukar
 


 så blev de lite mat igen då .... julkorv o mos
 
 så har Lennart köpt gran .... en dag för tidigt
men i morgon ska vi ju till Stockholm så då hinner han inte
 
 våran NYA julgransfot
snacka om att den får vatten
granen alltså
 
och så slår jag in julklapparna vi skall ha med i morgon till Sergels Torg
 
och nu blir de god natt
bussen går 9.30 från iNTiMAN i morgon bitti
 
ska göra ett byta
jag får lite annat av Anders på Bellman och han får kryddorna
brunsås (till köttbullar vi fått av Amir) o potatis t.ex
De är mera gångbart på soppköket
 

Inga kommentarer: