mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 28 december 2014

en lördag och en söndag

 en promenad på Björnön
fy tusan va kallt
 
 som slutade med en fika i värmen
 
 och titta så min lampa gjorde...poff och så blev den i två delar
inte lätt att skruva ur gängen när man inte hade lampan att hålla i
 
 hemapizza med skinka o köttbullar o prinskorv
julpizza med andra ord
 
 mitt hemma...
 
 så har vi köpt biljetter till en musik kväll och en teater dag
 
 och jag virkar på ... de går inte fort nu...
känns som jag har mycket att fixa och dona med
och ändå blir de inget gjort tycker jag
 
söndag lunch innan vi ska till iNTiMAN
äter lite ostkaka
och så dumpar jag så klart...
 
 på Soppköket i dag serverades köttbullar, potatisgratäng, revbensspjäll, prinskorv och
rödbetssallad, Rykande varm kålsoppa o ostmacka... Kaffe o kaka och en hel del godis
 
 
 
Lennart och jag har rensat i klädförrådet på soppköket
en del åker till Stadsmissionen i morgon
hittade en kassa med barnkläder, en med kortbyxor
liksom inget vi har nytta av just nu
 
 
delat ut sovsäck till en som sover ute under bar himmel
tänk er att sova ute nu när de är så kallt och inte ha riktiga grejer
 
och så fick jag "1000" kramar och en och annan puss på kinden
Lappen o HP är för goa
 
hemma trött och belåten med dagen blev de laxpudding på ris o skirat smör
 
kvällen avslutades med Repmånad...

Inga kommentarer: