mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 9 mars 2015

en helt ny dag... har aldig upplevt den tidigare

inte konstigt att vi inte fick till de här
simkortet var trasigt

 här sitter jag och myser
 
 vår i våran "skog"
 

och nässlor på gaveln av 3;an (vårat hus)
 
Lennart blev så sugen i går när "grabbarna" fick
korv o mos
så de fick bli de till lunch
 
 så blev de kaffe på balkongen
 
de är ju bara FÖR underbart
 
 
 MINA FLAGGOR
 
 Bergslagen
Rött: elden
Grönt: skogen
Svart: Malmen
Blått: vatten o luft
Gult: Jordbruket
officiell 2007 
Sameflaggan
 Rött: elden
Grönt: marken och växtligheten
Gult: solen
Blått: vattnet
Flaggans ring är symbol för både solen och månen.
Solringen är röd
Månringen är blå
officiell från 1986

Svenska flaggan
 Enligt en legend om Sveriges flagga såg Erik den helige
det gula korset på den blå himlen
när han landsteg i Finland under det första svenska korståget år 1157.
Han såg detta som ett tecken från Gud och gjorde det till sin fana.
 Men dom första flaggorna finns bevisade först på 1500-talet 
 
i kväll fick jag bestämma
potatisbullar och stekt fläsk
 
 undrar va de här ska bli?
 
men de  här är i alla fall en Olga strumpa
tänk så lätt de var när man var pigg

Inga kommentarer: