mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 8 mars 2015

Kvinnodag o Vasalopp

Det är 8 mars idag - internationella kvinnodagen.

 Jag vill inte ha rosor idag.
Jag vill ha respekt.
Jag vill inte ha komplimanger idag.
Jag vill bli tillskriven kompetens.
Jag vill inte hyllas för mitt kön idag.
Jag vill bli hyllad för den individ jag är.
Jag vill inte bli behandlad som någon annan än
  just precis den jag är,
varken idag imorgon eller någonsin.
Och framför allt vill jag bli bemött på samma vis
som de som inte firar internationell dag idag.
text; Ulrika Hulterström
 
 som så många andra blev de frukost vid tv i dag
 
 så nu har jag kommit till skaften tanken är att de ska bli Olga strumpor
 
 och så till soppköket...och jag kan säga att vi ska INTE ha popcorn nån mer gång
var de 10 i skålen så var de 100 på golvet
 
fina volontären  Josefin flirtar lite med "gubbarna"
och i dag serverades varmkorv o potatismos o soppa
+ lite libanesisk mat, kvar från en fest i går kväll
 
Lyckselekaka med vaniljsås till efterrätt
dom tre fotona från iNTiMAN har Magnus Nystedt tagit
 
hemma blev de god köttfärssås stuvade makaroner
inte illa de häller
 
och jag kan meddela att de blir inte OLGA sockor
får inte till mönstret
får bli falska flätor i stället
eller helt vanlig resår
vi får se i morgon
bestämmer

Inga kommentarer: