mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 17 juni 2015

en UNDERBAR vanlig tisdag

sitter på balkongen i arla morgonstund och väntar på dagens begivenhet
kaffe o virkning o sol
på balkongen
de är livet de
 
 hittade ett nystan "vet ej vad"
som Lennart fick hjälpa mej med
 
 som att reda ut näten...sa han med ett leende
 
 så kom då mitt NYA kylskåp
 
 ut med de gamla
 
 in med de nya
 
 de blir inte lätt att "möblera"
vi får se hur de går
HUR vill vi ha det?
 

en klassiker till lunch
2 korvskivor 3 potatisar ½ tomat 2 ägg
vipps så var vi mätta
 
 så äntligen ... mot Björn o Attendos konsert med
Anna-Lotta Larsson och pianisten Andreas Landgren
 


 de var inga varma vindar
men vad gör de när man har filt
 












 här berättar jag för Anna-Lotta om mitt första minne av henne
 de var när  hon spelade Anna i Värmlänningarna på TV 1980
Pärzon blev omåttligt kär i henne han var 9 år
han grät floder när hon inte fick gifta sej med den hon var kär i
 

 "Farmor" o "Mormor" Carlsson har bakat rulltårta
 





 Men titta vad som kom med DHL i dag
har ägt ett förut som vi slitit ut
köpte ett "nytt" på Tradera
blir bra till vår semester vid Ishavet
 
 ännu en klassiker
 
 även denna kom med DHL
 och sessa godingar
och små små strumpstickor bara 15cm
 
utsikten från balkongen
med hjälp av "kikare"
dramatiskt på himlen
 

Inga kommentarer: