mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 27 juni 2015

tar dagen lite baklänges...



Sjung om staden och dess mångfald
glädjens plats och sorgens rum
Sjung om namnlöshetens massa
ingen nämnd och ingen glömd
Bakom ändlösa fasader formas livet tusenfalt.
Stadens mönster präglar själen i en ständigt ny gestalt.
 
Mitt i stadens mänskomassa
mitt i oro, stress och hets,
mitt bland dom som vandrat vilse
och bland dom som övergetts
är Gud nära, vid vår sida
Kristus mitt ibland oss står
Mitt i stadens puls och tempo
evighetens pulsslag slår
 
Du är inte långt ifrån oss
du är här i stadens famn
Vår identitet i dig, Gud
är ej nummer, utan namn
Gud har visat genom Kristus,
människan är Guds ikon!
Varje människa i staden
är Guds likhets rikedom.
text: Fred Kaan
övers: Per Harling





 

















 
 

 en tur på röda mattan med röda faran..
 
 men titta där vem möter vi här om inte Tina
 
om en vecka blir dom här godingarna Man o Hustru
 
 ja då blir de morgon då och frukost på IKEA
 
 den mannen ÄLSKAR vist pannkaka
lite svårt att se men högen är ENORM
 
 var in på KICKS ...ska prova den
låter fiffigt
men stoppar ner fingret i burken och rör om lite
så vipps är lacket borta..
och skonsamt för naglarna lär de vara också
 


 knapert i kassan vi kokar diskborsten och kallar de soppa
Nej skämt o sido...men jag kokar den förvisso
 
kokt torskrygg o ägg o persiljesås
jo ja tackar jag
 
 Lennart köpte jordgubbar
STORA
15 st för 15:-
 
nu är de bara hälen kvar

Inga kommentarer: