mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 12 juni 2015

SOMMAR en dag igen då....

dagen började hos optikern
jo då mitt lånseende har förändrats
mitt synfel har förändrats
och gråstarren lurar runt hörnet
 

då vi ska på utomhuskonser på lördag
införskaffade jag en ROSA och Lennart en svart poncho på Clas O
 
 oj va de var folk på stan som skulle äta...skolavslutning är de ju
 
 hemma blev de kaffe på gården
i stället för balkongen

 så var de dags för stadsloppet
 

toakön var lång
 

KLARA

 FÄRDIGA
 SPRING
 och så sprangs de Conny min hjälpt
var bara lite svettig i pannan efter 1 mil
 
 när vi gick från Vasaparken ner mot Kajen träffade vi på två rådiga unga killar
16-17 år skulle jag tro
En MYCKET berusad kvinna kunde inte ta vara på sej själv
när vi kom till platsen hade grabbarna redan
ringt polisen om hjälp
BRA GJORT GRABBAR
 
 en kaffe o en vatten på kajen
de är ju sommar i dag
 
har lånat en Rulle...så BRA
gick från kajen upp till Vasaparken och åter
så "långt" har jag inte gått på länge

Inga kommentarer: