mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 21 maj 2016

20 maj en BRA dag för kärlek

 

i dag för 49 år sen var dessa rosor så VACKRA
och bundna i en fin bukett till mej
ringen var ny och blank
och jag var så stolt
 
 utsikt från klubbstugan
 
 just här sjunger han inte men två minuter tidigare
har jag suttit på stolen och hört en underbar konsert
 
 Lennart lägger lite KÄRLEK till bordet vi köpte åt Linus
 



 kommer att bli som nytt
 
 Vikingatalrik på hos Anund..
 
 då jag inte är någon viking så tog jag en paj
 
 lite otydligt men hen som bor i hålet kom just  hem...
kan du veta vem de är så SNÄLLA skriv en kommentar
 

 skulle ta kort på ormbunkens blad men jag fick inte till skärpan
 
 nu är de dags att skörda...
Granens skott är rika på C-vitamin och mineraler.
Syltade i olja, i sillinläggning, smörstekta,
som krydda i snaps, i sallad, pesto eller tomatsalsa.
Och, framför allt, som jättegod sirap.
Till den behövs, förutom granskott, socker och citron.
 
 kan bli bra blåbärsår
 



HURRA för rester
kokt potatis, fläsytterfile och en trött paprika
fick bli en gratäng
 
Tänkte att Linus måste ju ha en duk på bordet...
vi får se om de blir en
 

Inga kommentarer: