mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 9 maj 2016

mammalycka

 förbereder brunch
 
 fyllda auberginer och bananplättar
 
 att se sitt barn sova gott
värmer ett mammahjärta
även om barnet nästan är 50 år
 
 så vaknade hon mitt hjärtegull
 
 brunch innan hon ska jobba på soppköket
 
 jag har fixat klänningen
fick sy in lite den var för stor över bysten 
 
 Annaeva drog till soppköket och vi till Tomaskyrkan
en sista fix så är cykeln leveransklar
(bakhjulet stod vist lite snett)
 
 så var Hannahs gamla cykel fixad och klar
nya däck o sadel, fixad kedja och trasiga växlar helt borttagna
och i lådan en hjälm, hoppas någon i Riddarhyttan kommer att bli glad 
 
 så var vi till Sura och hälsade på Pärzon
(blev dock inga kort tagna där)
huset ska målas om kommer att bli skitsnyggt
och jag hade lyckan att träffa både
Anton o Niklas innan dom for åt var sitt håll
(kortet är sen julafton)
 
 pytt på ris korv kyckling och div grönt
 
och så blev de afton även den 8 maj

1 kommentar:

Casper S. sa...

Hej, det er en fin blog du har. Jeg kan dog ikke finde noget direkte kontakt info som f.x. en e-mail. Er det muligt for dig at skrive til mig på blog@woolspire.com. Det drejer sig om mulig sammenarbejde:)

Mvh.
Casper