mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 30 november 2016

en SKITDAG som slutade bra

Detta var ingen dia men jag hittade den ändå
Farmor Astrid Mormor Hjördis Morfar Elow
och så sitter jag och Ullis där
Anton sitter framför Pärzon och Niklas bakom
och Annaeva och Linus längst till höger
nästan hela klanen bara Hannah som saknas
det lär vara 2001 på Parkgården

 det REGNAR och jag mår inte bra
det känns tungt att inte orka och nästan inte vilja
det känns tungt att inte vara som förr
det känns tungt att stackars Lennart ska få lov att dras med mej
det känns tugnt och ledsamt att bara gråta
 det känns tungt att bara vilja sova
NEJ FY VILKEN DAG

fick dock till lite lunch

 efter sedvanliga middagsluren
som i dag blev 2½ timme nästan 3
blev det fika och fix med mera diabilder
i dag har jag inte fört in några nya i datorn
men väl fixat med dom som kommit in förut
får inte till nått bra system hur jag ska katalogisera dom
men de löser sej kanske en dag när hjärnan mår lite bättre än i dag

 Tog mej samman och följde med in på Biokväll på Bibblan
först en film som hette Vad är det för särskilt med Tärnaby? en film från -81
kul att se och höra...vissa som var med i filmen satt i kväll i publiken
Sen blev det en film om Folket som blev förflyttade p.g.a. dämningen
den mins jag inte vad den hette men den var från 1963 också en intressant sak
Och som avlutning Gofika
och Runar berättade lite från sitt liv som politiker i Storuman/Tärnaby
och slitningar mellan "byarna"

visserligen fick vi gofika på Skolan
men en skinkmacka trillade allt ner innan sängdax

1 kommentar:

Ellinor sa...

Kram vännen💖💖💖💖