mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 27 november 2016

JULMARKNAD på Udden

ISVARNING
trappan har fått sej en omgång

 Frittata, Tortilla nej du de är en Bondomelett

 så kom Domherrarna

 mot julmarknaden


 Anna-Eva har ju bästa garnet
men i dag blev det inget handlat

 mycket folk var det

 Ruts och BGs kakfat...
jag åt en semla en liten gullig en
storlek som en stor köttbulle

 vi fikade samman med Marya
hon ser ut att må bra om bara några veckor kommer bäbisen
och vi fick lämna åkpåse, overall, skötbädd och lite julklappar

Baran tycker vi är tråkiga och aldrig kommer tomten


 men så kom han äntligen
barnen fick lämna sina önskelistor
och så lovade han komma tillbaka på julafton
eller i alla fall någon av hans Nissar
skulle han sända om han inte han själv

titta vad som fanns i min postlåda i dag
(har ju legat där sen i går)

en liten gomacka
köpte tunnbröd på marknaden

nu ska jag virka/kroka en babyfilt
hoppas jag
får se hur det går
Roligt var det i alla fall

1 kommentar:

Ellinor sa...

En sån underbar dag👍👍👍👍👍Adventskram till dig