mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 18 mars 2017

en helt vanlig UNDERBAR fredag

 i dag har jag beställt garn och mönster till dessa vantar
de är Gällivare skogsbys vante...
det är lycka med garn

 och så har jag bokat in mej på Berget i juni

 torde inte det skulle bli av i år
men jag lyckades
vilken lycka

 i dag har jag haft ont i ögonen...
 maxdos med ögongroppar

 tog tre stora potatisar och en morot
rev grovt på rivjärnet
blandade 2 ägg 2 dl mjölk 1 dl mjöl salt och peppar 
la bacon över och in i ugnen

 200° i 25 min

 kommer helt klart att göra det igen
då kanske jag lägger till lite fräst lök i blandningen

 måste ha nåt gott till fika

 men va tusan ingen kokos

 men jag hittade lite lavedel

 korv i ugn
kan de gå fel?

 så var den klar...eller inga knappar än

 Karlavagnen i kväll...hur är ditt drömboende
och vi har ju de bästa
i stan
och i fjällen

1 kommentar:

Ellinor sa...

Bra dag👍Hade också bra dag igår,husbilen gick igenom besiktningen med blankt papper,alltid lika läskigt när man inte vet om tusenlappar(som inte finns)ska ryka😘Sparar hela året för att ha sommarbudget och unna oss lite extra,blir extra glad när inte dom pengarna ryker till annat💃Mannen har haft en sån frisk vecka så jag tror inte att det är sant!Boende nästa vecka,antagligen mest för min skull,han blir såå nojig när jag ska iväg och opa ögat,bättre om han inte vet!Kram och njut av erat paradis/Ellinor