mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 11 juli 2017

från regn till sol ...

 molnen ligger lågt och släpper ifrån sej fukt

 solen kämpar
men förlorade just den halvleken
men kom igen frampå förmiddagen

 några av mina vänner

 så kom solen åter
lunch med hårdmacka

 så kom det lite regn igen jag passade på att baka lite mandelkubb

Rör 100g smör och 1 dl socker pösigt
tillsätt 2 äggulor
lös 1 tsk hjorthonssalt i 1 dl mjölk och blanda i
tillsätt 10 rivna bittermandlar och 5½ dl vetemjöl

rulla längder
skär i lagom bitar
doppa i äggvita o socker ev mandel
lägg på plåt med bakplåtspapper

grädda i 200° ca 15 min

solen kom åter och jag kunde njuta ute

kvällsmat vid brasan

starka korven till Lennart

falukorv till mej


fixade en "nåldyna"

och Lennart har börjat fixa till
vi får ju "gäster" nästa vecka
längtar så efter dom

målade lite i kväll


Lennart kunde inte motstå att gå ut och fota solnedgången


22.50 ... och solen försvinner i fjärran

Skymning rår över skogar och vatten
snart har dagen nått sitt slut
Inom kort härskar mörkret och natten
och vår lägereld dör ut
Låt oss värmas ännu av dess lågor...
Låt vår sång gå fram som havets vågor
Skymning rår över skogar och vatten
snart har dagen nått sitt slut


Uti världen är sorgerna många
Mera glädje Gud oss giv
Mellan hjärtan är vägarna långa
Skänk gemenskap med vårt liv
Låt oss fatta fast varandras händer
Låt oss bygga broar mellan länder
Uti världen är sorgerna många
Mera glädje Gud oss giv

Herre visa den väg vi skall vandra
Giv oss kraft och villigt sinn
Lär oss leva för dig och för andra
Skriv din lag i hjärtat in
Lär oss kämpa ärligt för ditt rike
Och i varje människa se vår like
Herre visa den väg vi skall vandra
Giv oss kraft och villigt sinn

Text: Tore Littmarck, Musik: Trad


Inga kommentarer: