mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 20 maj 2023

får be om en pall


Nattens gåvor från Hedda 
till matte


tidig morgon (7-9)
frukost i tvättstugan


men va tusan 
en av tvättvagnarna är ju trasig
brukar inte vara trasigt i vår tvättstuga


MEN VA TUSAN igen
även strykbrädan trasig
ja nu är de felanmält i alla fall


en ny maskin har vi fått
och den är så hög att jag inte kan lägga i tvättmedel
för nog skriv till kontoret och be om en pall


så var kl 9 och vi är klara
med både tvätt o frukost


bjöd grannarna på lunch ute på ÅNGAN
gott o trevligt 


1961 och jag konfirmerades i dag
i Hubbo kyrka 


och 1965 förlovade vi oss
hemma i Böseberg  
en liten fest tillsammans med våra 
respektive föräldrar


de firar vi i dag med 
renstek o potatissallad
och ett glas vitt


jag lägger mej i sängen och vilar
Hedda intar bordet på balkongen


tur nätet är där 
långt ner om hon skulle trilla
vi bor ju på vån 10


två kompisar löser korsord


lite TV så småningom
jag hade fel om Kungen
men de kan jag leva med 


kärlek till er alla



 

Inga kommentarer: