mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 13 maj 2023

Kungen är Kenny .... tror jag i alla fall


så är det så de så
och de är fredag HELA dagen


så där ja nu har Hedda fått 
sin madrass på sitt bord


blev godkänt 


jag tar mej i kragen och fixar till
varvet som var fel
bara att kämpa på liksom


på våran ICA Skiljebo 
var veckans beställningsvara
TROOCADERO
en platta 89 kr + pant
så det blev en platta ZERO till Pärzon
och vanlig till Lennart


så var vi till verkstan och lämnade Pärzons platta
 han var friherre i dag på fredagen
så Niklas tog hand om pappas dricka
Här kör Niklas trucken och ska
lasta en JÄTTEBALK på släpkärra


dagens lunch intogs på ÅNGAN
dom har fått så många fina recensioner 
att vi måste prova


buffe...nattbakad karré med potatissallad och en
underbar sås MASSOR med grönt att välja på
ja de fanns ju lasagne såg jag och nått annat också
smör o bröd av olika slag


det fanns frukt
kaffe
och i dag fredag blåbärskaka


hem och vila på balkongen


Lennart for ut i skogen och plockade 
björkblad till dricka


nu får de står några dagar 
sen är det klart att sila upp


sommar sommar sommar


regnbågskatten



Masked singer mycket bättre än eurovisionsslagen 
Kungen är nog Kenny Bräck 


här har vi Kenny med 
hjärtekatten Kenny

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Mysig plats Hedda fick👍Blev sugen på matjessill men en bit blir jag ju inte mätt på,tur att det finns potatis👍

Anonym sa...

Jag tog 4 och intog sängen en stund