mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 15 maj 2023

första satsen klar 🌳🍋


TACK snälla Kolarhagen för fina blommor


trots att vi bor på en byggarbetsplats
har de fixat till lite vackert


hantverksdag på Valby



vår vän "skinnmakaren"






hur  har hon fixat detta ?
och hur ska hon fixa ut sej?
svälter gör hon ju inte i alla fall


en macka i solen
får bli dagens lunch
och vi svälter inte heller


skönt under träden
och snyggaste tuppen kom på besök

(ja de är inte han på bilden
även om jag tycker han är snygg)

men då hade vi redan ätit upp mackan
synt för tuppen
men han blev matad med 
budapestbakelse vid bordet bredvid
så jag tror han blev glad ändå


ont i knäna o ryggen
trött i hela kroppen efter att 
ha dragit Carl-Oskar runt på Valby
men roligt var de 
och nu ska jag vila 


Lennart for till Tortuna 
och en veteranträff


många fina godingar var de tydligen

hittade en köttfärs o kålgratäng på nätet
när jag letade runt lite 
använde receptet som "bas" kan man säga
här är det
och gott blev det 
drog ner på fettet MASSOR
och även osten


vågar inte ha drickan stående längre
vi har ju inte svalt precis någon stans


så var första satsen klar
Lennart har lovat plocka mer löv i morgon


här ligger Hedda i lugn och ro
och har full koll


och så kommer 
STORA ambulanshelikoptern 
just ovanför hustaket
stackas Hedda blir jätterädd
och nu vill hon inte ligga på sin plats
Vi får se hur de slutar


men hur gulliga var inte dom här
de mönstret skulle jag kunna ge 
en god slant för


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Stackars lilla Heddakatten,hoppas att hon vågar tillbaka✊️Fin dag👍Här blir det nog lite regn idag,hoppas✊️✊️✊️✊️